22 Kasım 2015 Pazar

Uyumak Ne Denli Zararlı

Korkarım yaptığımız işler ve zamanın hızlı akışı bizleri dinlenmekten alıkoyacak gibi.Eğer bir insan rüyalarını uyumadan da yaşıyorsa onun uyuması için bir neden kalmaz.Eğer ulaşmak istediğimiz hedefler gerçekten büyükse,yapacak çok işimiz vardır.Uyku bu işlerin arasında olamaması gereken bir şey.Dinlenebiliriz ama uyumak bence yanlış.Beyin aslında hiç yorulmaz.Beyin sürekli olarak bilgileri işler onları kullanır.İşin en can yakıcı tarafı beyinin daha çok yapması gereken işlerinin olduğu.İnsan kendini kontrol ettiği sürece bazı değişmediği sanılan gerçekler değişebilir.Uyku bunun en önünde gelir.Dinlenmek elbette olması gereken bir şey fakat dinlenmenin aşırısı zarardır. Bana göre hayatı anlamlı kılan çok özel şeyler vardır.Biliriz ve inanırız ki her insan bir nedeni yada bir gerçeği yaşamak için gelmiştir bu dünyaya yani her insan bir neden için doğmuştur.Hani bunun için doğmuşuz deriz ya işte tam burası onun.Ben kendi şahsımca yaşadığım hayatı anlamlı kılacak bazı şeyleri aradım.Bazen doğru ve güzel sonuçlara vardım bazense hüsran edici unsurlar oldu.Zaten hayatta budur.Aslında benim başlıkta belirttiğim en temel anlam ötesi durum bizim bu hayatta uyutulan insanlar olduğumuz.Gerçek uyku da aslında aynı sonuca varır.Dinlenmeyi vicdani bir mesele olarak kabul edersek,uyku zulümdür.Zulme ortak olmak istemeyiz.Ben düşüncelerimde farklı kademelere ulaştığımda anlıyorum ki bir önce ki bakış açısı tamamen yanlışmış.İnsan uykudan uyanmalı ki farkındalıkla hayata bakabilsin.Gece boyu uyumadım,vaktin nasıl geçtiğine şahit oldum ve böyle bir anlamlandırma yaparak belli sonuclar dahilinde sizlere de bahsetmek istedim.Fikirleri büyüten nedir.Eğer korkmadan varacağın noktaya ulaşırsan seni sen yapanı görürsün.Peş peşe savaşlar oluyor içimizde,durmadan yenilgiler belki.
Fikirler ancak uyanmış bir zihinde büyüyebilir.Ve her zorluğa göğüs geren cüretkar bir ortamda yayılır.Korkmayın uykusuz kalmak o kadar da kötü bir şey değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder